6 tips till dig för en mer balanserad vardag

Är du en högkänslig person? Som högkänslig är du ofta kreativ, intuitiv och medkännande - fina personlighetsdrag som du bör vårda! Många känner sig annorlunda, innan de förstår att de är högkänsliga. Då kan det vara  viktigt med en vardag i balans, här får du 6 tips!

Text: Paulina Holkenberg
Foto: Shutterstock

1. Planera in din egentid varje vecka. Du kanske behöver någon timme varje dag eller så är det viktigt att du får vara ensam efter en ansträngande tillställning med mycket folk. Se till att du tar tiden när du behöver den.

2. Jorda dig bland djur och natur. Högkänsliga människor trivs i vackra, stillsamma miljöer. Hitta en plats där du finner ro.

3. Meditation eller yoga gör att din hjärna och ditt inre känsloliv får vila. I stillhet får du energi.

4. Skriv av dig! Du behöver inte bearbeta allt i ditt inre. Ibland kan det vara skönt att skriva av sig det man går och funderar på. När det finns på papper behöver du inte längre bära omkring på det.

5. Se till att äta regelbundet. Är du en person som lätt blir ”hangry”, det vill säga arg eller lättirriterad när du inte har ätit på länge? Då kan det vara klokt att ha ett mellanmål nära till hands så att du håller en jämn blodsockernivå.

6. Föreställ dig att du är omgiven av en ljusbubbla. Har du lätt för att ta in andras energier och sinnesstämningar? Innanför ljusbubblan kan inte energierna nå dig. De finns utanför och stannar där.

Fler artiklar

Senaste blogginläggen

Anmäl dig till Näras nyhetsbrev!

Nyhetsbrevet kommer till din e-post en gång i veckan med nyheter om vad som är på gång.

Du kan också göra en avanmälan om du av någon anledning inte vill ha Näras nyhetsbrev eller ändra din e-postadress. 

Skicka mig även erbjudanden från Egmont Publishing, som äger Tidningen Nära, och våra partners.
Publicerat

Prenumerera

Nära är en tidning som skriver om andlighet och inre välbefinnande. I tidningen medverkar det kända mediet Benny Rosenqvist och flera andra intressanta personligheter.