Ta steget till ett friskare liv!

Enligt forskning är det bra att promenera 7 000 steg per dag. Men det är ännu bättre att promenera 10 000 steg. Här får du tips om hur du enkelt ökar antalet steg per dag.

Text: Redaktionen
Foto: Shutterstock

Kan du få pulsen att öka ett par gånger i veckan minskas risken för hjärt-och kärlsjukdom, typ 2-diabetes, viss cancer och demens med ungefär 30 procent.

• Ta en extra promenad med din hund, eller en lånehund.
• Gå i trappor istället för att ta hissen.
• Stig av bussen en hållplats innan.
• Ta en lunchpromenad med kollegorna eller ett gående möte. Sikta mot 10.000 steg!

Anmäl dig till Näras nyhetsbrev!

Nyhetsbrevet kommer till din e-post en gång i veckan med nyheter om vad som är på gång.

Du kan också göra en avanmälan om du av någon anledning inte vill ha Näras nyhetsbrev eller ändra din e-postadress. 

Skicka mig även erbjudanden från Egmont Publishing, som äger Tidningen Nära, och våra partners.
Publicerat

Prenumerera

Nära är en tidning som skriver om andlighet och inre välbefinnande. I tidningen medverkar det kända mediet Benny Rosenqvist och flera andra intressanta personligheter.